A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

A vasút szerepe az acélipari szállításokban

,

A Dunaferr közepes méretű vasmű Dunaújvárosban.

Magyarország egyetlen megmaradt acélgyára évente mintegy 5 millió tonna ömlesztett nyersanyagot (vasércet és feketekőszenet) dolgoz fel, és 2 millió tonna készterméket állít elő. A kapun belüli félkésztermékek (például forró vas, kohósalak) továbbítása megduplázza az anyagmozgatás mennyiségét. Ami az infrastruktúrát illeti, 10 mozdony, 100 kocsi, 100 kmes belső pályarendszer és 3 pályaudvar áll rendelkezésükre. Saját kikötőt működtetnek a Dunán, amely a vasműhöz sínekkel kapcsolódik, itt évi 1 millió tonna árut mozgatnak. Költségeik 10 százalékát költik a vasúti szállításra, ami - megmásíthatatlan adottságként helyet foglalva az ország szívében - az egyetlen alkalmas szállítmányozási forma számukra. Szóba jöhetne még a folyami szállítás, de a Duna hajózhatósága meglehetősen korlátozott: a medre több részen nincs kotorva, és ahogyan a folyami emberek mondják, a Duna szintje vagy túl magas, vagy túl alacsony, vagy befagy a vize. A MÁVval és a Rail Cargo Hungariával kötött hosszú idejű szerződések viszont lehetővé teszik, hogy megfelelő áron vehetik igénybe a vasúti áruszállítást. Természetesen a mozgatási műveletek sok figyelmet, nagy óvatosságot és nagy szakértelmet igényelnek, ezek most a kihívások a Dunaferr számára.

2025. 1.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2025. 1.szám

  • Rajtunk nem fog múlni
  • Meddig várunk még?
  • Karaker nélkül
  • Területi hírek
  • Két vezeték három fázis
  • Úton útfélen

Megtekintés Korábbi számok