A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hidrogén hajtotta a vonatot

,

A Wiesbadenből Majna-Frankfurtba tartó kísérleti vonat nem bocsátott ki semmiféle károsanyagot, még port sem - csak gőzt: az Alstom szerelvényét a hidrogén felhasználásával az elektromotorba jutó energia hajtotta

A Wiesbadenből Majna-Frankfurtba tartó kísérleti vonat nem bocsátott ki semmiféle károsanyagot, még port sem - csak gőzt: az Alstom szerelvényét a hidrogén felhasználásával az elektromotorba jutó energia hajtotta. Az "iLint" vonatokat olyan mellékvonalakra szánják, amelyeket nem lehet villamosítani, de azokon is véget akarnak vetni a dízel-motorok légszennyezésének. A szerves anyagok gyártásánál melléktermékként felszabaduló hidrogént eddig csak a műtrágyagyártásnál használták, vagy áramtermelés céljából elégették. A cellákban a hidrogén és az oxigén ellenőrzött folyamatban termel energiát az elektromos motor meghajtására, emellett két nagy akkumulátor tárolja a vonat fékezéséhez szükséges energiát, illetve a cellák tartalékolt áramát. Napfényből és szén-dioxidból állítanak elő zöld üzemanyagokat Orosz és amerikai kutatók összefogásával teszik hatékonyabbá a hidrogénüzemanyag gyártását. A hidrogénautók működtetése zéróemissziós, mert a kipufogójukon csak vízpára jön ki.

2025. 1.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2025. 1.szám

  • Rajtunk nem fog múlni
  • Meddig várunk még?
  • Karaker nélkül
  • Területi hírek
  • Két vezeték három fázis
  • Úton útfélen

Megtekintés Korábbi számok