Mint egy tank: sebességrekorder gőzmozdonyt fotóztunk Solymárnál
Ma délelőtt a Budapest"Esztergom-vasútvonal megállóiban várakozók kicsit úgy érezhették, hogy visszarepültek az időben

1936 és 1939 között négy darab MÁV 242-es gőzmozdony készült hazánkban, és ennek az áramvonalas sebességrekorder mozdonynak az egyetlen fennmaradt példánya ma újból száguldott.
Mégpedig a nemrégiben 25 milliárd forintból villamosított Budapest"Esztergom-vasútvonalon " mi a solymári Szélhegy állomáson kaptuk lencsevégre a különlegességet:
Ezeket a mozdonyokat úgy alakították ki, hogy már a 30-as években minimum 120 km/h tempóval tudjanak közlekedni, de a 242-002 számú példány 1961-ben 167-tel repesztett a Püspökladány"Biharkeresztes-vonalon, ami új rekordot jelentett.
A 71 tonna üres tömegű gőzmozdony 4 tonna tüzelőanyag-készlettel, illetve 200-250 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. Európában ez volt az utolsó menetrend szerint közlekedő áramvonalas gőzmozdony.
A mellékelt fotókon látható 242-001-es gépet 1998-2002 között újították fel, melynek során szénről gázolajra állították át a kívülről teljesen korhű gőzmozdonyt.