A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Konzultáció az értesítési rendről

,

Konzultációt tartottunk a MÁV Zrt-vel annak érdekében, hogy személyi sérülés nélküli, legfeljebb csekély anyagi kárral járó balesetek (váltófelvágás, jelzőmeghaladás) esetén a rendőrséget ne csődítsék ki automatikusan a helyszínre, növelve ezzel a vasutas munkavállalók lelki és anyagi terheit, valamint nem utolsósorban a vonatforgalom újraindulásának idejét

A MÁV Zrt. vasútbiztonsági, valamint munkajogi vezetőjével folytatott megbeszélés során áttekintettük a témára vonatkozó szabályozásokat:

  • a légi-, a vasúti és a víziközlekedési balesetek és egyéb közlekedési események szakmai vizsgálatáról szóló 2005. évi CLXXXIV. törvényt;
  • a súlyos vasúti balesetek, a vasúti balesetek és a váratlan vasúti események szakmai vizsgálatának, valamint az üzembentartói vizsgálat részletes szabályairól szóló 24/2012. (V. 8.) NFM rendeletet;
  • a MÁV Zrt. és a jelen utasításban felsorolt leányvállalatok válságkezelési és válságkomunikációs feladatairól szóló 40/2016. (IX. 23. MÁV Ért. 16.) EVIG sz. utasítást.

A munkáltató egyetértett velünk abban, hogy a belső vizsgálat sok esetben elegendő lenne, de a hatályos jogszabályokban írott kötelezettségeire hivatkozott. Megállapodtunk, hogy szakszervezetünk javaslatot tesz egy olyan szabályrendszer bevezetésére, amivel a szükségtelennek ítélt hercehurcák elkerülhetőek. Ha ehhez mindenképp szükséges a jogszabályi környezet megváltoztatása, úgy abban a MÁV Zrt. a MOSZ partnereként lép fel, és közösen kezdeményezzük a jogalkotónál a módosítást.

2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok