A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Megújulna a Keleti és a Nyugati, csak lenne brigád, aki nem lép le pár ezer forintért

,

A HÉV-vonalak teljes körű megújítása, a repülőtéri összeköttetés megteremtése, a budapesti fejpályaudvarok kapacitásának bővítése, épületeinek és vágányainak felújítása, valamint a fővároson belüli vasúti szakaszok megújítása és a digitalizáció a következő fejlesztési ciklus főbb pillérei a MÁV-nál

Mint Dávid Ilona, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület elnöke, illetve a MÁV Zrt. vezérigazgatója ismertette, a tervekről hamarosan elkezdődnek a tárgyalások a kormánnyal - számolt be a vasúttársaságok egyesületének tegnapi szakmai konferenciájáról a Világgazdaság. Az előkészületek becsült költsége meghaladja a 200 milliárd forintot. A MÁV az infrastruktúra fejlesztését és a járműpark korszerűsítését hazai forrásból tervezi megoldani, mert így csökkenthetők a majdani karbantartási költségek. A konferencián a munkaerőhiány okozta nehézségek is szóba kerültek; fejenként 5-10 ezer forint miatt komplett brigádok hagyják el a munkahelyüket, ezért a a hároméves bérmegállapodásban szereplő, jövőre esedékes 5 százalékos béremelést több szakértő szerint is felül kell vizsgálni. Simon Attila István, a nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért felelős helyettes államtitkára szerint "nem a külföldi munkavállalás a probléma, hanem az, hogy nem tudják hazacsábítani a már kint levőket". A Európai Unió célkitűzései között egyébként szerepel a hatékony és környezetbarát vasúti fuvarozás támogatása, és az elővárosi vasúti rendszernek is fontos szerepet szánnak.

2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok