A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

A tervezettnél eredményesebb évet zárt tavaly a MÁV

,

ÉVÉRTÉKELŐ
Sürgető a 2017-ben átvett HÉV-hálózat felújítása - kormányzati döntést várnak
Jó eredményeket ért el a MÁV csoport a tavalyi évben: jelentős fejlesztések történtek, állomások újultak meg, közben milliárdokat faragott le adósságállományából a cég

A MÁV Zrt. és minden leányvállalata eredményes évet zárt, a 2017. évi csoportszintű adózott eredmény 7,8 milliárd forint volt, 0,8 milliárd forinttal magasabb a tervezettnél. A vállalat adósságállománya is konszolidálódott, 2010 óta 240 milliárddal mérséklődött. Ebből 108 milliárd forint csökkenés állami szerepvállalásnak tudható be, 132 milliárdot pedig a MÁV csoport faragott le. A még meglévő 51 milliárd forintnyi hitel döntően a járműparkhoz kapcsolódik, de a vállalat tovább dolgozik az állomány további törlesztésén - mondta Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök- vezérigazgatója.
Tavaly három új partnerrel kötött hálózat-hozzáférési szerződést a vállalat, így a szerződött vasúti társaságok száma negyvenhétre nőtt. A hozzáférési díjbevétel több mint 93,5 milliárd forint volt, ez 1,8 milliárddal magasabb a 2016-os teljesítménynél. Jelentősen növekedett az árufuvarozás, de továbbra is a Rail Cargo Hungária Zrt. piaci részesedése a legnagyobb. A MÁV hálózatán közlekedő vonatok tavaly összesen 41,6 milliárd bruttótonna kilométert teljesítettek, ami 7 százalékos volumennövekedés. A bevétel 78 százaléka személyszállításból származik.
"A tavalyi évben folytattuk az állomásépületek rekonstrukcióját, átadtuk Kaposvár, Keszthely, Balatonfüred és Tapolca állomását, ezzel sem állunk meg, további vasútállomások felújítását tervezzük. A Keleti és a Nyugati pályaudvar felújítása is napirenden van, egy-egy milliárd forintos uniós forrást kaptunk, hogy tervpályázat alapján civil szervezetek és a főváros bevonásával elindítsuk a programot" - mondta az elnök-vezérigazgató. Hozzátette: idén is folytatják az aluljárók felújítását, amely tavaly sikeres volt, valamint elkezdődött egy központi forgalomirányítás kiépítését célzó program is, mellyel a menetrendszerűség javítása a cél.
Nagy feladatot kapott tavaly a MÁV, 2017-ben vette át a HÉV szolgáltatásait, ami az elnök-vezérigazgató szerint nem könnyű feladat, hisz szemlátomást nagyon elavult infrastruktúrát és járműveket (a legidősebbek 52 évesek) örököltek meg a fővárostól. Ez aligha tartható fenn sokáig. Ha nem történik teljes körű felújítás, rohamosan romlani fog mind a menetrendszerűség, mind a telítettség. A MÁV elkészítette a felújítási terveket, amelyek remélhetőleg minél hamarabb a kormány elé kerülnek, így neki tudnak látni a munkálatoknak. Tavaly 72,8 millió utas volt a HÉV-en.

2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok