A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Folyamatosan állnak forgalomba a hazai gyártású IC+ kocsik

,

Csütörtöktől már hét új belföldi IC+ kocsi közlekedik a szombathelyi és a zalaegerszegi vasútvonalon. Mindegyik kocsi a sikeres álló- és emelt sebességű futópróba és az utasok nélküli próbaüzem után kapta meg a hatósági engedélyt, és állhatott forgalomba. A MÁV kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban – olvasható az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményében.

Tavaly augusztusban hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása kezdődött meg költségvetési és vállalati források felhasználásával a MÁV-START Szolnoki Járműjavítójában. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsi és 35 első és prémium osztályú jármű készül el. Az első belföldi IC+ kocsik a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban álltak forgalomba február közepén.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta, a tárca jövőképe szerint a gazdaságnak magyarnak, high-technek és zöldnek kell lennie. Az IC+ kocsik kiállják ezt a próbát, hiszen saját fejlesztésben és gyártásban készülnek, műszaki színvonaluk és áruk nemzetközi szinten is versenyképes, és vonzóbbá teszik a környezetkímélő vasúti közlekedést. Az államtitkár hozzátette: jelenleg belföldön, a Budapest-Nyíregyháza-Miskolc-Budapest és a Budapest-Békéscsaba-Lökősháza vonalakon szállít utasokat a tavaly nyáron elkészült 20, nemzetközi forgalomra szánt IC+ kocsi is.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: A járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel a szolnoki járműjavítóban az április 14. és május 4. közötti időszakra hozták előre a szokásos nyári üzemszünetet, ezzel az intézkedéssel is védve a munkavállalók egészségét. Az IC+ kocsik gyártásához szükséges alkatrészek rendelkezésre állnak, így a leállást követően folytatódnak a munkálatok. A már elkészült belföldi kocsik forgalomba helyezése folyamatos, ma a hetedik is útnak indult a szombathelyi vonalon.

2020 március-április

Mozdonyvezetők Lapja

2020 március-április

  • Bérmegállapodás 2020
  • Covid 19
  • Egyre nagyobb az igény a vasúti szállítás iránt a járvány miatt
  • Ügyintézés a vírushelyzet alatt
  • Mozdonyvezetők a Mozdonyvezetőkért
  • A kék csoda
  • Állja a sarat, de üzleti tervet módosít a MÁV

Megtekintés Korábbi számok