A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Megérkezett az idei első közvetlen kínai konténervonat Budapestre

,

Megérkezett Kínából az idei első, közvetlenül Magyarországra indított, Záhonyon keresztül közlekedő konténervonat a budapesti Rail Cargo Terminal - BILK-re. A Rail Cargo Operator - Hungaria kezelésében közlekedő vonat a szárazföldi Selyemúton több mint 10 ezer kilométert tett meg. Útja során számos alkalommal váltott mozdonyt és mozdonyvezetőt, a konténereket a vasúthálózatok különböző nyomtávszélessége miatt többször át kellett rakni. A 40 vasúti kocsiból álló szerelvény Jinan városából hozott többek között egészségügyi védőfelszereléseket, maszkokat, kesztyűket, tisztítókendőket és más eszközöket.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az esemény kapcsán örömmel nyugtázta, hogy a több hete üzemelő légihíd mellett szárazföldön is helyreállt az összeköttetés Kína és Magyarország között. Az egyre élénkülő forgalomban a vasút a tengeri fuvarozásnál gyorsabb árutovábbítást tesz lehetővé környezetkímélő módon. Az államtitkár kifejtette, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának korszerűsítése és kapacitásbővítése a kapcsolódó hitelszerződés napokban megtörtént aláírása után a tervezéssel és engedélyeztetéssel megkezdődik. Az Ázsiából Európába tartó teherforgalomból tranzitországként Magyarország is profitál, hazánk kedvező adottságaival élve a régió logisztikai központjává válhat. Mosóczi László hozzátette, hogy az árufuvarozás minden szereplője, köztük vállalatunk is példásan helytáll a veszélyhelyzetben. Ez a közreműködés nélkülözhetetlen a magyar emberek folyamatos ellátásához és a gazdaság fokozatos újraindításához is.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Austria Igazgatóságának tagja az aktuális helyzet tekintetében elmondta, hogy a vasúti konténerfuvarozás területén fokozatos felfutás tapasztalható. Már érzékelhető, hogy Kínában újraindultak a gyárak, a szárazföldi szállítás beindulása mellett konténerhajók is érkeznek az adriai kikötőkbe, ahonnan a Rail Cargo Group vonatai hozzák az ázsiai termékeket Magyarországra. A fuvarozási volumenre vonatkozóan kijelentette, hogy egyelőre hullámzó mennyiségű forgalmakra lehet számítani, és akár őszig is eltarthat, amíg egyensúlyba kerülnek a szállítások – aszerint, ahogy Európában a gyárak újra működni kezdenek. A vasút őszre, télre érheti el forgalomban a tavalyi hónapokat, de éves szinten a régióban országonként mintegy 10-20 százalék visszaesés várható.

Az Igazgatóság elnöke hangsúlyozta, hogy a jelentős veszteségek miatt a minisztériummal közösen keresik a társaságuk működőképességének megszilárdítására alkalmas megoldásokat.

2020 március-április

Mozdonyvezetők Lapja

2020 március-április

  • Bérmegállapodás 2020
  • Covid 19
  • Egyre nagyobb az igény a vasúti szállítás iránt a járvány miatt
  • Ügyintézés a vírushelyzet alatt
  • Mozdonyvezetők a Mozdonyvezetőkért
  • A kék csoda
  • Állja a sarat, de üzleti tervet módosít a MÁV

Megtekintés Korábbi számok