A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Csökkent az áruszállítás földön, vízen, levegőben

,

Jelentős, 10-30 százalékos visszaesést tapasztaltak a szállítmányozók áprilisban az egy évvel korábbi adatokhoz képest, azonban az egyes szállítási módok között jelentős eltérések láthatók. A Magyar Szállítmányozók Szövetsége kérdőíves felmérésében kérdezte tagjait, mit tapasztalnak a járványhelyzet hatásaiból. A felmérés szerint a vasúti szállítás vegyes képet mutatott. Az autó- és acélipari szállítások száma jelentősen csökkent, azonban voltak olyan területek, ­például a mezőgazdasági termékek szállítási pia­ca vagy az Olaszországból Magyarország felé irányuló import, ahol a vasút még növelni is tudta a részesedését. A visszaesés mértéke így összességében 10-15 százalék.

A felmérés megállapítása szerint a belföldi közúti forgalomban az élelmiszer, a gyógyszer és a fogyasztási cikkek forgalma nem esett vissza jelentős mértékben. A felmérésből az is kiderül ugyanakkor, hogy az autóipari cégek szinte teljes és az egyéb ipari cégek nagy részének leállása miatt a visszaesés mértéke nagyságrendileg 20 százalék volt. A nemzetközi közúti forgalomnak komolyabb, 25-30 százalékos visszaeséssel kellett szembenéznie. A kereslet drasztikusan visszaesett, rá­adásul a napról napra változó korlátozások, a kiszámíthatatlan határhelyzet és a védelmi intézkedések tovább nehezítették ezt a szolgáltatást.

A tengeri konténeres szállítmányozás idei éve erősen indult, azonban a kínai korlátozások az elsők között érintették a forgalmat, 25 százalékos visszaesésével a nagyobb veszteséget elszenvedő területek közé tartozik. Márciusban még hiányozott az üres konténerkapacitás a magyar export rakodásához, amely probléma azonban áprilisra megszűnt.

A légi szállítmányozásban egyelőre 20 százalék alatti visszaesésről számoltak be a cégek. A kereskedelem gerincét jelentő kínai export-import áruforgalom jelentősen visszaesett, de már vannak biztató jelek, az exportkapacitás a korábbi hetekhez képest jelentősen javult. Ázsia többi része és Ausztrália forgalma továbbra is alacsony szinten van. A transzatlanti vonalak kritikusak, a rendelkezésre álló kapacitás kevés, és még az erősen lecsökkent mennyiség kiszolgálására is gyakran kevésnek bizonyul.

2020 március-április

Mozdonyvezetők Lapja

2020 március-április

  • Bérmegállapodás 2020
  • Covid 19
  • Egyre nagyobb az igény a vasúti szállítás iránt a járvány miatt
  • Ügyintézés a vírushelyzet alatt
  • Mozdonyvezetők a Mozdonyvezetőkért
  • A kék csoda
  • Állja a sarat, de üzleti tervet módosít a MÁV

Megtekintés Korábbi számok