A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Távvezérelt tolatómozdonyokat és automatikus vonatösszeállítást tesztel a DB Cargo

,

A németországi rendezőpályaudvarokon naponta több ezer vonatot állítanak össze. A Deutsche Bahnnak (DB) az a célja, hogy a vonatösszeállítást végző tolatómozdonyok automatikusan üzemeljenek, ezért München északi rendezőpályaudvarán végez majd teszteket távvezérlésű mozdonyok használata mellett. A programot a német szövetségi közlekedési és digitálisinfrastruktúra-minisztérium (BMVI) 2024-ig hétmillió euróval támogatja.

Az automatikus  összeállított vonatoknál a fékeket minden indulás előtt manuálisan is végig fogják nézni. Az érzékelőknek és a rádiókommunikációnak köszönhetően a jövőben ezt valószínűleg sokkal gyorsabban és távolról is végre lehet majd hajtani. A DB Cargo a közeljövőben tovább erősíti a gazdaság gerinceként funkcionáló egyeskocsi-fuvarozást, melyet a digitalizáció és az automatizálás nagymértékben elő fog segíteni. Ez a program most állami támogatást is kap.

A hétmillió eurós, vagyis körülbelül két és fél milliárd forintos finanszírozás része a német szövetségi közlekedési és digitálisinfrastruktúra-minisztérium idén májusban elfogadott, „A jövő vasúti teherfuvarozása” elnevezésű programjának, mely a környezetbarát vasúti árufuvarozás a digitalizációját és automatizálását helyezi előtérbe. A programra 2020 és 2024 között évi harmincmillió eurót (közel 11 milliárd forintot) különítettek el a szövetségi költségvetésből, a finanszírozás átlagos mértéke maximum ötven százalék.

A szövetségi közlekedési miniszter, Andreas Scheuer elmondta: még több árut akarnak átterelni a környezetbarát vasúti szállításra. Ennek megvalósításához a tehervonatokat hatékonyan, gyorsan és kevesebb kiadás mellett kell összeállítani. Ezért is támogatják az automatikus és digitális technológiák gyakorlati tesztelését a tolatási műveletek során. A cél az, hogy a vasúti teherfuvarozás még erősebbé váljon.

A müncheni rendezőpályaudvaron további innovatív technológiákat is tesztelni fognak, melyek segítségével automatikusan észlelhetővé válik a teherkocsik károsodása, a mesterséges intelligencia (AI) segítségével pedig a munkafolyamatokat is hatékonyabban lehet majd szervezni. A pályaudvaron tolatások során digitális automatikus kapcsolószerkezeteket is kipróbálnak – számol be a Rail Freight.

A vasúti teherfuvarozás gyorsítása, kiváltképp a szerelvények könnyebb összerendezése érdekében Európa-szerte zajlanak tesztek. Hollandiában például a Lineas teherfuvarozó vasúttársaság egyik dízel-hidraulikus mozdonyát látja el az Alstom a négyes szintű (GoA4) automatikus vonatkezelési (ATO) tesztekhez szükséges automatikus vezérléstechnikával, valamint intelligens akadály- és környezetérzékeléssel. Önműködő kapcsolószerkezeteket több helyen is tesztelnek: a DB Cargo, az osztrák Rail Cargo Austria és a svájci SBB Cargo, valamint három vasúti teherkocsi-szolgáltató (a francia Ermewa, az ausztriai központú GATX Rail Europe és a németországi VTG) próbálhatja ki a különböző kísérleti típusokat 2022 decemberéig.

2021 szeptember-október

Mozdonyvezetők Lapja

2021 szeptember-október

  • Kezdeményeztük a vasutasok bérmegállapodásának újratárgyalását
  • Mozdonyvezetőkért emlékérem átadás
  • Záhony-Debrecen csapata nyerte a MOSZ Kupát
  • Területi hírek Debrecen, Miskolc
  • Tagkártya kedvezmények

Megtekintés Korábbi számok