A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Január közepén jön a tram-train prototípusa

,

A gyártó Stadler Rail Valencia S.A.U. tájékoztatása szerint január közepén megérkezik Magyarországra, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő dízel-villamos hibrid tram-train - közölte a MÁV-START Zrt. A 37 méter hosszú, 70 tonnás járművet kamionokkal szállítják kocsinként Valenciából Szentesre. Az első három jármű várhatóan 2021 szeptember végén áll forgalomba. 

A tram-train jármű három részben érkezik meg Szentesre. Az összeszerelést követően a vonali próbákat a Stadler várhatóan február hónapban kezdheti meg. A gyártó tájékoztatása szerint februárban megérkezik a második tram-train is. A tervek szerint 2021 november végére már nyolc tram-train jármű kap hatósági engedélyt és közlekedhet Hódmezővásárhely és Szeged között.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval (Hódmezővásárhelyi Népkert, Strandfürdő, Hősök tere, Kossuth tér, Kálvin János tér, Hódmezővásárhely nagyállomás), valamint a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal.

2024. 3.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024. 3.szám

  • Emlékezzünk!
  • A Kúria irányt mutatott
  • MOT Gyöngyös
  • Mozdonyvezetőkért
  • Mezőhegyes nyerte a MOSZ Kupát
  • Itt tartunk

Megtekintés Korábbi számok