15 éve a ferencvárosi műhelyben végzik az RCH mozdonyok karbantartását
A vontatójárművek üzemkészségének növelése érdekében az RCH, anyavállalatával az ÖBB-vel, illetve a MÁV-val együttműködésben másfél évtizede biztosítja mozdonyflottájának alapszintű karbantartások tervezését, felügyeletét. A javítási munkálatokat – az RCH koordinációja, valamint a MÁV-START és az ÖBB-TS közös vállalata, a TS-MÁV Gépészet Services irányítása mellett – a MÁV szakemberei végzik a Budapesti Járműbiztosítási Igazgatóság ferencvárosi műhelyében. A tevékenység kialakításának és folyamatos fejlesztésének köszönhetően így már kizárólag csak a nagyobb volumenű, komplex javítást igénylő mozdonyokat szükséges továbbítani Ausztriába, az ÖBB-TS műhelyébe.
A tizenötéves együttműködés alkalmából tartott üzemlátogatáson Kerékgyártó József MÁV-START vezérigazgató, valamint Gulyás Krisztina és Kóthy Zoltán a TS-MÁV Gépészet Services ügyvezetői voltak jelen. Az ÖBB csoportot az ÖBB-TS ügyvezetője, Sandra Gott-Karlbauer, a Rail Cargo Hungariát pedig Körös Norbert vezérigazgató, Nyíri András üzemeltetési igazgató, illetve Dudok Péter, a vontatójárművek karbantartásáért felelős vontatási szakértő képviselte. A rendezvény fényét emelte egy Taurus (1116) és egy Suttogó (2068) mozdony.
„Nagy utat tettünk meg az elmúlt évek alatt, kezdetben nyolc mozdonyért, jelenleg annak tízszereséért, azaz közel nyolcvan vontatójárműért vagyunk felelősek” – hangsúlyozta Dudok Péter. Hozzáfűzte: „A karbantartáshoz szükséges kompetenciákat folyamatosan fejlesztjük, eleinte kizárólag kisebb javításokat – például napi vizsgálatokat – végezhettünk, jelenleg azonban tevékenységünk ezen már jóval túlmutat. Az utóbbi időszak fontos előrelépésének tartom, hogy a tavalyi évtől már az ETCS időszakos vizsgáit is lefolytathatjuk. Idei céljaink közül kiemelném a GSM-R mozdonyrádiók vizsgálatára vonatkozó engedély megszerzését, hosszabb távra tekintve pedig a light maintenance karbantartási tevékenység teljes lefedésére törekszünk.”