Augusztus végén folytatják a ceglédi vonal felújítását
Tavasszal a Vecsés és Üllő közötti szakaszon történt pályafelújítás, most október végéig az Üllő és Monor vonalrészen végeznek vágányzárral és menetrendmódosítással is járó munkálatokat.
Az érintett szakaszon pályaátépítést, váltócseréket és felsővezeték-karbantartási munkákat végeznek, Üllő és Monor állomásokon megújul a biztosítóberendezés, Üllőn átépítik a fővágányokat, kicserélik a váltókat, megerősítik a felsővezeték-hálózatot. Monor állomáson a meglévő pályainfrastruktúrát újítják fel.
A Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vasútvonal a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályája: naponta több mint 210 személyszállító és 50 tehervonat közlekedik, évente pedig több mint 11 millióan veszik igénybe, az elmúlt időszakban a pálya állapota és ennek következtében a menetrendszerűség romlott, jellemző a felsővezetéki és biztosítóberendezési zavar.
A vonal kapacitásának, menetrendszerűségének javítását és stabil fenntartását a MÁV kiemelten kezeli, felújítása 2020-ban kezdődött. Az idei munkákat a MÁV 20 milliárd forintos kormányzati támogatással végzi.