A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Felújítják és kétvágányúsítják a Békéscsaba-Lőkösháza vonalszakaszt, 2024-re készül el

,

Magyarország legjelentősebb vasúti árufuvarozási folyosójának legszűkebb keresztmetszetű szakasza újul meg - jelentette ki az MTI szerint Mosóczi László, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kedden Kétegyházán, ahol elhelyezte a Békéscsaba-Lőkösháza vasúti vonalszakasz felújítását és kétvágányúsítását célzó fejlesztés alapkövét. A beruházás 2024 nyarára elkészül, 130 milliárdba kerül, az ETCS kiépítése további 5,3 milliárdból valósul meg.

A munkálatok során közel 30 kilométeren korszerűsítik a vonalszakaszt és második vágányt építenek. A fejlesztés egyik célja a tengelyterhelés  növelése valamint a sebesség 100-ról óránként 160 kilométerre emelése. Korszerűsítik a teljes villamos vontatási felsővezetékhálózatot és energiaellátást is. A vonalra  ETCS L2 szintű vonatbefolyásoló telepítenek, annak elkészülte 2025-re várható.

A beruházás összköltségének maximum 85 százaléka jöhet uniós forrásból, a pontos arányt még most tárgyalják, minimum 15 százalékát hazai forrásból fedezik - mondta Kikina Artúr, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vasútfejlesztési igazgatója az MTI kérdésére.

2024. 3.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024. 3.szám

  • Emlékezzünk!
  • A Kúria irányt mutatott
  • MOT Gyöngyös
  • Mozdonyvezetőkért
  • Mezőhegyes nyerte a MOSZ Kupát
  • Itt tartunk

Megtekintés Korábbi számok