Felújítják és kétvágányúsítják a Békéscsaba-Lőkösháza vonalszakaszt, 2024-re készül el
Magyarország legjelentősebb vasúti árufuvarozási folyosójának legszűkebb keresztmetszetű szakasza újul meg - jelentette ki az MTI szerint Mosóczi László, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kedden Kétegyházán, ahol elhelyezte a Békéscsaba-Lőkösháza vasúti vonalszakasz felújítását és kétvágányúsítását célzó fejlesztés alapkövét. A beruházás 2024 nyarára elkészül, 130 milliárdba kerül, az ETCS kiépítése további 5,3 milliárdból valósul meg.
A munkálatok során közel 30 kilométeren korszerűsítik a vonalszakaszt és második vágányt építenek. A fejlesztés egyik célja a tengelyterhelés növelése valamint a sebesség 100-ról óránként 160 kilométerre emelése. Korszerűsítik a teljes villamos vontatási felsővezetékhálózatot és energiaellátást is. A vonalra ETCS L2 szintű vonatbefolyásoló telepítenek, annak elkészülte 2025-re várható.
A beruházás összköltségének maximum 85 százaléka jöhet uniós forrásból, a pontos arányt még most tárgyalják, minimum 15 százalékát hazai forrásból fedezik - mondta Kikina Artúr, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vasútfejlesztési igazgatója az MTI kérdésére.