SZÉP Kártyára is kérhető lesz a 350.000 Ft év végi kifizetés
Ülésezett a MÁV-Volán csoport érdekegyeztető tanácsa, napirendjén a bérek alakulása, az egyéb juttatások rendszerének áttekintése szerepelt.
A CSÉT ülésen az érdekképviseletek eltérően ítélték meg a 2023-ra vonatkozó bérmegállapodás eredményeit. A MOSZ álláspontja szerint a stratégiai munkakörökben foglalkoztatott munkavállalók nagy része - így a mozdonyvezetők - nem részesült olyan béremelésben, ami az infláció okozta veszteséget kompenzálná. A Mozdonyvezetők Szakszervezete hangsúlyozta, ahhoz, hogy a vasút működtetésben ne keletkezzenek mindennapos zavarok, a kulcsmunkakörökben dolgozók elismerésére nagyobb hangsúlyt kell fektetni már a 2024-re vonatkozó bértárgyalásokon is.
Pafféri Zoltán a MÁV Zrt. vezérigazgató úgy tájékoztatott, hogy idén 5-26,5% közötti alapbéremelés valósult meg a vállalatcsoportnál és a dolgozók 60%-a legalább 15%-os béremelésben részesült. A tulajdonos biztosította azt a 60 Mrd Forintot, amely a béremelés fedezetéül szolgál.
A CSÉT úgy döntött, hogy a lojalitást elismerő 350.000 Ft év végi kifizetést választhatóvá teszi. Így lehetőség lesz a juttatást csak készpénzben, csak SZÉP Kártyára vagy a kettő között fele-fele arányban megosztva kérni. Az erre vonatkozó szabályok kidolgozása folyamatban van. A csak készpénzben kifizetésre kerülő 350.000 Ft nettó értéke 232.750 Ft, a SZÉP Kártya juttatás nettó értéke 308.980 Ft. A kifizetésekre decemberben kerül sor.
A felek határoztak, hogy a munkáltatói önkéntes egészségpénztári tagdíj-kiegészítés rendszerét továbbra is fenntartják. Erről és a "szolgálati idő elismerése" juttatás részleteiről a bértárgyalások során döntenek. Továbbra is fennmarad a megváltozott munkaképességűek részére járó önkéntes egészségpénztári rehabilitációs támogatás eddigi formája.
A MOSZ kérdésére, Mosóczi László a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a társaság tárgyalásokat folytat 3 részes használt diesel motorvonatok beszerzéséről. A kritikus járműhelyzet kezelésére azonnali, az M41. sorozatot érintő programot dolgoz ki a Start, és az alkatrészutánpótlás gondjai is enyhültek. A Desiro motorvonatok forgóvázainak felújítása elkezdődött. A MÁV vezérigazgatója kijelentette, hogy a 10 mellékvonalon történt közlekedési módváltás következményeit a minisztérium vizsgálja. A decemberi menetrendváltást megelőzően az elemzés figyelembe vételével történik majd döntés a mellékvonalak sorsáról.
A CSÉT ülésen Pafféri Zoltán megköszönte a MÁV-VOLÁN csoport dolgozóinak erőfeszítéseit, helytállását a közösségi közlekedés fenntartásában.