A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Megkezdődött Rákoshegy"Újszász vonal vasúti ingatlanjainak teljes rekonstrukciója



Ünnepélyes keretek között került sor Maglódon, a Budapestet Szolnokkal összekötő 120a vonalon elhelyezkedő 18 állomás illetve megálló teljes rekonstrukcióját jelentő projekt elindítására. 



Az egyik legrosszabb állapotú ingatlanokkal rendelkező elővárosi vonal épületeinek felújítása, korszerűsítése 2012 tavaszára valósul meg, a vonal mentén található települések és a MÁV Zrt. együttműködésének eredményeként. Ilyen, komplex szemléletet tükröző, átfogó vasúti ingatlan rekonstrukcióra mindeddig nem volt példa. 

A nemzeti vasúttársaság stratégiai célja az elővárosi közlekedés színvonalának emelése. A Budapestet Szolnokkal összekötő 120a vonal vasúti ingatlanjainak megújulása a MÁV Zrt és az önkormányzatok együttműködésével megvalósuló minta projekt, amely során a felek előzetes egyeztetése és kölcsönös együttműködése sikerre vitte az 1,1 Mrd-os összköltségű régóta várt programot.

A 120a vonal az egyik legnagyobb utas forgalmú elővárosi vonal, melynek épületei egyben a legrosszabb állapotúak. A helyzet hosszú távú megoldása érdekében indította el a MÁV Zrt. Ingatlangazdálkodási Igazgatósága a vasútvonal épület felújítási programját 2010 végén. A komplex épület-felújítási programban egy teljes vonalszakasz 18 helyszínén egyszerre, azonos koncepció szerint valósul meg az ingatlanok (állomások és megállóhelyek) felújítása, az állomás kategóriák és a jelenlegi illetve tervezett utasforgalom figyelembe vételével. A program során megújulnak és akadálymentessé válnak az utasforgalmi területek: váróterem, jegyváltó helyiség, utas WC, állomási előtér, állomási környezet, közlekedési kapcsolatok (busz, P+R, B+R); továbbá a vasútüzemi területek: személypénztárak, forgalmi irodák, szociális helyiségek, szociális blokkok, technológiai helyiségek.

A 2010 végén elhatározott "120a program" a pálya-felújítások menetéhez hasonlóan egy teljes vasúti szakasz ingatlanjainak felújítását tartalmazza a korábbi, többnyire az országban elszórtan, szigetszerűen végzett felújításokkal ellentétben. A vasútvonal egy részén a pályarekonstrukció már megtörtént, így kedvezőbb eljutási időt biztosít a vasúttársaság, de az utasok kiszolgálása rossz infrastrukturális körülmények között történik jelenleg. A tervezett motorvonati közlekedéssel teljessé válik a vasúti személyszállítási értéklánc: kedvező eljutási idő mellett, megújult állomásokon, modern szerelvényeken utazhat a közönség. 

A programnak másik sajátossága, hogy abban a vonal melletti önkormányzatok (Budapest XVII. kerület, Ecser, Maglód, Mende, Sülysáp, Tápiószecső, Szentmártonkáta, Nagykáta, Tápiószentmárton, Farmos, Tápiószele, Tápiógyörgye, Újszász, Zagyvarékas) partneri szerephez jutnak. Már a tervezés fázisában is részt vettek, majd a közösen kialakított feltételrendszer mentén előzetes megállapodás született a vasútállomásokról, amely stratégiai fontosságú irány a MÁV ingatlangazdálkodása tekintetében. Távlati cél hogy a megvalósuló együttműködés egy országos program mintája lehessen. A 120a program gyors megvalósulása a MÁV csoport belső sikere is, hiszen a korábbiaktól eltérő módon a program indulásától kezdve intenzíven zajlottak a belső vasúti szakági egyeztetések, a közbeszerzési, engedélyeztetési eljárások.


forrás: magyarkozlekedes.hu

2024. 1.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024. 1.szám

  • Megállapodás - garantált reálkereset emelkedéssel
  • Sikeres pályán az RCH
  • Szép volt, jó volt, elég volt!
  • Made in Hungary
  • Csak egy ugrás Bécs

Megtekintés Korábbi számok