MOSZ javaslatok a járatcsökkentés okozta foglalkoztatási gondok kezelésére

MOSZ javaslatok a járatcsökkentés okozta foglalkoztatási gondok kezelésére

A június 6-tól érvénybe lépő ideiglenes járványügyi menetrend bevezetése, a mellékvonalakra elrendelt járatcsökkentés a MÁV-START Zrt vontatási utazószemélyzetének foglalkoztatására is jelentős hatást gyakorol. A 34 mellékvonalon megvalósuló teljesítménycsökkentés következtében az egyes vonalszakaszokon szolgálatot teljesítő mozdonyvezetők foglalkoztatási biztonsága veszélybe került. A Mozdonyvezetők Szakszervezete saját adatai, számításai alapján legalább 50 mozdonyvezetői munkahelyet veszélyeztet az intézkedés, különösen a szegedi és debreceni igazgatóság létszámába tartozó utazószemélyzet foglalkoztatását érinti hátrányosan, de valamennyi TSZVI egyes telephelyein foglalkoztatási gondot jelenthet.  Megfogalmaztuk és elküldtük javaslatainkat a MÁV-START Zrt. vezetésének a foglalkoztatási gondok kezelésére

 

Bővebben

Június 2-től nyitva a Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztár személyes ügyfélszolgálata

Június 2-től  nyitva a Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztár személyes ügyfélszolgálata

Tájékoztatjuk a Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztár tagjait, hogy 2020. június 2-től a személyes ügyfélszolgálatunk hétfőtől-csütörtökig 8-16 óra között, pénteken 8-12 óra között ismét nyitva tart. Egymás egészségének megőrzése, a járvány lassítása érdekében kérjük tagjainkat, hogy személyes ügyintézés során viseljenek maszkot vagy takarják el arcukat sállal és használják az ügyfélszolgálatunkon kihelyezett kézfertőtlenítőt.

Bővebben


Hosszabb menetidő, elmulasztott csatlakozás - ezt hozza a mellékvonali új vasúti menetrend

Hosszabb menetidő, elmulasztott csatlakozás - ezt hozza a mellékvonali új vasúti menetrend

Az eddigiekhez képest is jelentősen megnehezíti a közösségi közlekedést használó emberek és a vasutat szolgáló dolgozók helyzetét a június 6-án életbe lépő, harmincnégy vasútvonalat érintő drasztikus szolgáltatáscsökkentés. A vasúti közlekedést felváltó, azt kiegészítő autóbuszos szolgáltatás megnövekedett utazási időt, átszállással járó kellemetlenséget, csatlakozásmulasztást jelent az utasoknak és veszélyezteti a vasutas munkahelyek biztonságát. 

Bővebben

2020 március-április

Mozdonyvezetők Lapja

2020 március-április

Megtekintés Korábbi számok

További híreink

Nyereséges a MÁV-csoport - ez derült ki a társaságok beszámolóiból

Nyereséges a MÁV-csoport - ez derült ki a társaságok beszámolóiból

Első ránézésre kifejezetten jó évet zárt 2019-ben a magyar vasúttársaság, a MÁV-csoport tagjainak adózott eredménye 15,6 milliárd forint volt. Ehhez kellett az a közel 350 milliárd forintnyi költségtérítés és támogatás, ami az állami költségvetésből érkezett, ezekkel együtt lett nyereséges a vasúttársaság. Az államtól érkezett pénz fele a közszolgáltatás költségtérítése, vagyis a működéshez nyújtott támogatás.

Több jut közösségi közlekedésre jövőre, legalábbis a központi költségvetésről szóló javaslat szerint

Több jut közösségi közlekedésre jövőre, legalábbis a központi költségvetésről szóló javaslat szerint

A közösségi közlekedést lebonyolító cégeknek jövőre mintegy százmilliárd forinttal, a korábbi ötödével jut nagyobb támogatás – derült ki a 2021-es központi költségvetésről szóló javaslatból, amely cégeket nem nevesít, de az intézkedések által érintett nagyobb társaságok elsősorban a MÁV, a GYSEV és a Volánbusz lehetnek.

Mellékvonali járatritkítás, itt a hivatalos lista

Mellékvonali járatritkítás, itt a hivatalos lista

Június 6-tól a járványhelyzet miatt visszaesett utasforgalomra hivatkozva csökkenti egyes mellékvonalakon közlekedő vonatainak számát a MÁV-START. A MÁV-csoport közleménye szerint a korlátozások fokozatos feloldása, a védekezés új szakasza lehetővé teszi a vonat- és buszközlekedés újjászervezését. Az ideiglenes járványügyi menetrendek kialakítása során figyelembe veszik az utazóközönség változó igényeit: az országos fővonalakon a vasút biztosít gyorsabb és versenyképesebb eljutást, ehhez igazodva az autóbusz-hálózat térségi ráhordó szerepe növekszik.

Korlátozó intézkedések fokozatos enyhítése, megszüntetése. Elnök-vezérigazgatói rendelkezés

Korlátozó intézkedések fokozatos enyhítése, megszüntetése. Elnök-vezérigazgatói rendelkezés

A koronavírus-járvány veszélyének csökkenése lehetővé tette a korábban bevezetett korlátozó intézkedések fokozatos enyhítését illetve megszüntetését. Ennek során Magyarország teljes területén május 18. napjától megszűntek a kijárási korlátozások, június 2. napjától a járványhelyzet előtti teljes mértékben fogadhatják a gyermekeket a bölcsődék és az óvodák, június 2. napjától 2020. június 26. napjáig az iskolák kötelesek gyermekfelügyeletet biztosítani, azonban a közoktatásban bevezetett digitális munkarend a tanév végéig (2020. június 15. napjáig) változatlanul hatályban marad. Ezekre tekintettel a MÁV is módosította a korábban kiadott belső munkáltatói rendelkezéset.

A Regiojet a határnyitásra figyel

A Regiojet a határnyitásra figyel

A brnói székhelyű cseh magánvasút-társaság, a Regiojet már csak a határok megnyitását várja, hogy elindíthassa tavaly ősszel beharangozott Prága–Pozsony–Bécs–Budapest közvetlen járatát. Aleš Ondrůj, a Regiojet szóvivője az iho.hu kérdésére közölte, a határnyitásra várnak, pontosabban arra, hogy sikerül az egyes országoknak megegyezniük egymással a zökkenőmentes határátmenetben. Amint ez sikerül, akkor indulhat a járat – a Regiojetnél azt tartják, jelen állás szerint valószínűleg június 25-től.

Járványügyi menetrendek, mi lesz a mellékvonalakkal? Konzultációt kezdeményeztünk

Járványügyi menetrendek, mi lesz a mellékvonalakkal? Konzultációt kezdeményeztünk

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium május 21-én kiadott közleményében ideiglenes járványügyi menetrendek bevezetését jelentette be. A közlemény kitér a koronavírus miatti változásokra, így a közösségi közlekedésben tapasztalt csökkent utasszámra, a vonatok kihasználtságának visszaesésére, a megváltozott utazási szokásokra is. A járványügyi menetrendek tervezetére hivatkozva a regionalbahn.hu írta meg, hogy mellékvonali járatritkításra készül az ITM.

Ausztriában 300 millió eurós csomaggal támogatják a tömegközlekedést, ennek felét vidéki vasútvonalakra költik

Ausztriában 300 millió eurós csomaggal támogatják a tömegközlekedést, ennek felét vidéki vasútvonalakra költik

Az osztrák kormány 300 millió eurós segélycsomaggal támogatja a tömegközlekedést – jelentette be Leonore Gewessler környezetvédelmi miniszter és Gernot Blümel pénzügyminiszter pénteken Bécsben egy sajtótájékoztatón. A csomag a gazdaság újraindításával kapcsolatos intézkedések része, a pénzt elsősorban az infrastruktúra kiépítésére, valamint a szolgáltatások bővítésére fordítják. A támogatásból 150 millió eurót költenek az infrastruktúra, mindenekelőtt a vidéki vasútvonalak fejlesztésére, további 150-et pedig a szolgáltatások korszerűsítésére.

Kell a vasút Budapesten!

Kell a vasút Budapesten!

Átfogó vasútfejlesztési stratéga készül, amely a főváros és az elővárosok közlekedését forradalmasíthatja a vasúti hálózat fejlesztésével és jobb kihasználásával. A MÁV utasai számát figyelembe véve Magyarországon a vasúti utazások mintegy fele budapesti elővárosi utazás, a MÁV-HÉV utasaival együtt pedig a MÁV csoport utasainak mintegy kétharmada budapesti és elővárosi utas. A vasúti közlekedés fejlesztésével Budapest és az agglomeráció közösségi közlekedése is jelentősen javítható, így valódi alternatíva lehet az autózással szemben.