A KSZ kötési joggal rendelkező vasutas szakszervezetek és a MÁV-START megegyezett a január 1-től hatályos Kollektív Szerződés módosításáról, így elhárult az akadály a Volánbusz és MÁV-HÉV integrációja elől. A MOSZ és egyes szakszervezetek határozott és következetes magatartása kellett ahhoz, hogy nem változik érdemben a MÁV-START KSZ a vállalati integráció után sem. A Volánbusz és MÁV-HÉV dolgozókra vonatkozó szabályok mellékletként kerülnek be a START KSZ-be, a most hatályos és vasutasokra vonatkozó szabályok megtartása mellett.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete és a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet közösen tiltakozik a sztrájkjog további korlátozása ellen és követeli a módosítás visszavonását!
Október 20-án a Mozdonyvezetők Gyásznapján emlékezzünk mindazokra, akik szolgálatteljesítés közben életüket adták a mozdonyvezetői hivatásért, a magyar vasút szolgálatáért! Családapák, barátok, kollégák voltak, akiket a Fekete Mozdony elvitt közülünk. Ők a mi hőseink, nyugodjanak békében!
Szeptember 18-án a Kúria hozott egy végzést, amiben iránymutatást adott a pihenőnapos pereink elbírálására. Eszerint minden szolgálat után jár a napi pihenőidő függetlenül attól, hogy ezt követően egy újabb munkavégzés vagy heti pihenőidő következik. Ha ez nem volt biztosítva, akkor pedig rendkívüli munkavégzésért járó bérpótlékot kell fizetni, melynek mértéke 50%. Egy lépéssel megint közelebb vagyunk az igazunkhoz.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete köszönti a mozdonyvezetőket, motorvonat-vezetőket, vasúti járművezetőket a Mozdonyvezetők Napja alkalmából, eseménymentes szolgálatot kívánunk mindenkinek.
1990. augusztus 23-án Budapesten a Benczúr utcában 74 bátor, céltudatos és tettrekész mozdonyvezető, akik tele voltak hittel, elhatározták, hogy saját kezükbe veszik sorsuk alakítását, érdekeik képviseletét és megalakították a Mozdonyvezetők Szakszervezetét, kiválva a Vasutasok Szakszervezetéből. Szakmai egységben, önálló szakszervezetként, a hatályos törvények keretei között kezdődött az érdekvédelmi munka. A MOSZ azóta is a hitelesség, a megbízhatóság és a kollektív erő jegyében végzi tevékenységét.
A nyár eljövetelével a MÁV-START mozdonyvezetőinek munkakörülményei és az egészségre nem ártalmas munkakörnyezet biztosítása – mint azt már megszokhattuk - jelentős mértékben romlott. Meddig kell még emberhez méltatlan körülmények között végezni a szolgálatot, mikor tesznek végre hathatós intézkedést felelős vezetők a helyzet javulása érdekében? Az egészség nem játék, a mozdonyvezetők türelme lassan a végére ér.
A Vasutasnap alkalmából köszöntjük a magyar vasutasokat, gratulálunk a kitüntetésben részesülőknek! Elismerésünket fejezzük ki kolléganőinknek és kollégáinknak azért a helytállásért, áldozatos munkáért amellyel mozgásban tartják az országot az egyre romló feltételek és munkakörülmények között.
Jó pár éve követeli a Mozdonyvezetők Szakszervezete, hogy a MÁV-START ne úgy jelölje ki a heti pihenőidőnket, hogy épp leszálltunk a mozdonyról, még haza sem értünk, de már megkezdődik. Mire kialusszuk magunkat a szolgálat után, már eltelt a heti pihenőidőből nyolc-tíz óra. És amikor befejeződik, már ismét a munkahelyünkön kell lennünk, mert egy perccel később már kezdődik is az újabb szolgálat.
Ennek nemsokára talán vége. Többet lehetünk majd egyhuzamban a családunkkal.
Június 13-án létrejött a MÁV-START Központi Munkavédelmi Bizottság. Az áprilisi MÁV-START munkavédelmi képviselő választáson mandátumot szerzett és a KMvB alakuló ülésén megjelent képviselők választották meg maguk közül a 15 fős bizottságot. A testület elnöke Nemes Zsolt mozdonyvezető, elnökhelyettese László Gábor és Hodosán Zsolt lett.
A Rail Cargo Hungaria eddig kizárólag dízelmozdonyból álló TRAXX flottáját két elektromos üzemű, 185 sorozatú vonali géppel erősíti. Az újonnan bérelt járművel az RCH TRAXX flottája 10-re bővült. A típus megbízható, bevált, vezetésére 125 mozdonyvezető van kiképezve, ami garancia arra, hogy a gépek bevetése fennakadások nélkül biztosítható.