Magyarországon addig van jogod sztrájkolni, amíg nem vagy kénytelen
Mert amikor szükség van a leghatásosabb nyomásgyakorlásra, akkor rájössz, hogy tulajdonképpen megfosztottak a hatásos nyomásgyakorlás eszközétől. Az Országgyűlés elfogadta a személyszállítási törvény módosítást, benne a munkabeszüntetés esetén alkalmazandó szabályokat.
A 2012-ben elfogadott személyszállítási törvény sem volt éppen olyan, ami valós és hatásos sztrájkot tett volt lehetővé, de voltak abban lehetőségek, amelyekkel élve figyelmeztetni lehetett a munkáltatót (tulajdonost) egy mindenki számára elfogadható megállapodás aláírására például a bértárgyalások idején.
A törvény módosítása végleg kizárja annak lehetőségét, hogy a munkavállalók érdemben éljenek a sztrájk jogával. A törvény minden jogot elvon a dolgozókat képviselő érdekképviseletektől, hogy befolyásolják a "még elégséges szolgáltatás" keretein belül, mennyi vonat közlekedését biztosítják. A személyszállítási törvény módosítása szerint a "még elégséges szolgáltatás" mint fogalom is elvesztette értelmét.
Ezentúl a személyszállítási közszolgáltatást végző közlekedési szolgáltató minden menetrendi évben sztrájkmenetrend-tervezetet készít, és azt az éves menetrend jóváhagyását követő 30 napon belül jóváhagyásra megküldi a megrendelőnek. Nincs már meghatározva a még elégséges szolgáltatás mértéke, a megrendelő által jóváhagyott menetrend szerint kell a közlekedést biztosítani.
Ha szükség van tehát a végső nyomásgyakorlásra, lehet sztrájkolni, de az a közlekedés zavartalan biztosítása mellett, a tulajdonos elvárásainak megfelelve, mindenféle társadalmi, politikai és gazdasági kockázat nélkül történjen. Ez a személyszállítási törvény ajánlata a vasutas dolgozóknak.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete tiltakozik a törvény elfogadása miatt és keresi annak lehetőségét, hogy az Alkotmánybírósághoz forduljon.