Kormánytámogatás a vasúti ágazatnak Ausztriában

Kormánytámogatás a vasúti ágazatnak Ausztriában

Az osztrák Közlekedési Minisztérium a vasúti árufuvarozási ágazat elősegítése érdekében az infrastruktúrahasználati díjak csökkentését jelentette be Ausztriában minden vasúttársaság számára, valamint 61 millió eurós támogatást biztosít – tőkeinjekció formájában – a Rail Cargo Austria AG vállalatnak. A pályahasználati díj mérséklésére – amely részben csökkentené a vasút közúttal szembeni strukturális hátrányát – már ősszel sor kerülhet, azonban ehhez a rendelet jogalapján felül az Európai Unió jóváhagyása is szükséges.

Bővebben

Kettős üzemű motorvonatok beszerzésére - újratöltve. Új közbeszerzési eljárást indított a MÁV-START

Kettős üzemű motorvonatok beszerzésére - újratöltve. Új közbeszerzési eljárást indított a MÁV-START

Még májusban közbeszerzési eljárást indított az állami vasúttársaság, ötven darab zéró károsanyag kibocsátással rendelkező kettős üzemű, 25 kV AC felsővezetéki és akkumulátoros táplálással egyaránt üzemeltethető villamos motorvonat vásárlásra, azt az eljárást azonban rövid idő elmúltával visszavonta. A pályázat akkori kiírását követően a pályázók számos észrevétellel éltek a járművek műszaki követelményével, a tervezett viszonylatok miatt a vasútvonalak paramétereivel és az értékelési szempontrendszerrel kapcsolatban és a MÁV-START jónak látta a beérkezett észrevételek komplexitása, azok alapos feldolgozása és a közbeszerzési dokumentáció szükségszerű módosítása okán visszavonni az eljárást. Most, a megismételt eljárás meghirdetésekor a MÁV-START figyelembe vette a pályázók műszaki paraméterekkel, tervezett viszonylatokkal, a járművek hatótávolságával kapcsolatos javaslatait valamint a költséghatékony és környezetkímélő üzemeltetés szabta feltételeket.

Bővebben


Felújították a Mezőzombor-Nyíregyháza vonalat

Felújították a Mezőzombor-Nyíregyháza vonalat

Elkészült a Mezőzombor és Nyíregyháza  vonal felújítása, amelynek köszönhetően megszűntek a sebességkorlátozások, stabilabbá, tarthatóbbá vált a menetrend. Utoljára a ’70-es évek végén építették át a MÁV Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vonalának Mezőzombor és Nyíregyháza közötti szakaszát, ezért a pálya állapota leromlott, gyakoriak voltak a műszaki meghibásodások, és lassúmenetek. A május elejétől július végéig tartó felújítást a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG Kft. végezte mintegy egymilliárd forint saját forrásból.

Bővebben

2020 május-június

Mozdonyvezetők Lapja

2020 május-június

Megtekintés Korábbi számok

További híreink

Piacnyitás a személyszállításban, a RegioJet megérkezett

Piacnyitás a személyszállításban, a RegioJet megérkezett

Ha késéssel is, de július 31-én Magyarországra érkezett a cseh magánvasút, a RegioJet Prága, Bécs, Budapest között közlekedő első járata és ezzel elindult a vasúti személyszállítási piac liberalizációja, az utasokért folyó verseny.

Gazdálkodjon Ön a pénzével! Használja ki a Vasutas Egészség –és Önsegélyező Pénztári tagsággal járó előnyöket!

Gazdálkodjon Ön a pénzével! Használja ki a Vasutas Egészség –és Önsegélyező Pénztári tagsággal járó előnyöket!

Még nem késő! Keressen 150.000 forintot a rendszeres egészség-megőrzési célú kiadásaival! Gazdálkodjon Ön a pénzével! Használja ki a Vasutas Egészség –és Önsegélyező Pénztári tagsággal járó előnyöket! A koronavírus okozta egészségügyi vészhelyzetben egyre több fertőtlenítő készítményt, kézmosót, maszkot, kesztyűt, vitamint vásárolunk a gyógyszertárban. Tegyük ezt úgy, hogy a kiadások után nyerjünk is vele! Fontos, ha ezeket a kiadásokat az egészségpénztári befizetéseiből fizeti, 20% (max. 150.000 Ft) adójóváírásra lesz jogosult, amit a következő évi adóbevallásnál igényelhet vissza a munkabéréből levont adóbefizetéséből, melyet levonás nélkül vehet igénybe az egészségpénztár számlára történő kiutalását követően.

Szombattól tíz mellékvonalon visszaáll az eredeti menetrend

Szombattól tíz mellékvonalon visszaáll az eredeti menetrend

Tíz vasútvonalon augusztus 1-jétől a korábbi, megszokott alapmenetrendet állítja vissza a MÁV-START, de hosszú távon fejlesztéseket és akár két órás ütemes menetrendek bevezetését is tervezi számos regionális vonalán. A további regionális viszonylatokon még vizsgálják az utasforgalmat és a közlekedési rendet - olvasható a társaság honlapján.

Megvan az EU-s pénz, kiírták a közbeszerzési eljárást a hegyesi vonal fejlesztésére

Megvan az EU-s pénz, kiírták a közbeszerzési eljárást a hegyesi vonal fejlesztésére

A MÁV feltételes kivitelezői közbeszerzési pályázatot indított a Budapest–Győr–Hegyeshalom (1-es) fővonal fejlesztésére. Az Európai Unió a napokban döntött, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretéből finanszírozható a beruházás döntő hányada, mely révén várhatóan 2021 végétől csökken a menetidő, a projekt 2023-as zárását követően pedig pontosabbá, megbízhatóbbá válik a vonatközlekedés Budapest és Bécs között, valamint több tehervonat közlekedhet a nemzetközileg is fontos vasúti korridoron.

Új mozdonyok a CER árufuvarozó társaságnak

Új mozdonyok a CER árufuvarozó társaságnak

A Széchenyi Alapok 2,2 milliárd forint tőkebefektetést nyújt új mozdonyok beszerzésére a magyar magántulajdonban lévő CER vasúti árufuvarozó cégcsoportnak, az erről szóló szerződést csütörtökön írták alá Budapesten. A CER Cargo Holding forgalma 2016-tól átlagosan évi 21 százalékkal bővül és tavaly meghaladta a 25 millió eurót. A 160 főt foglalkoztató cég tavalyi szállítási kapacitása 4 millió tonna felett volt, a 11 saját és 8 bérelt mozdonyból álló flotta azonban nem biztosít elegendő szabad kapacitást, most cseh mozdonygyártóval tárgyalnak új mozdonyok vásárlásáról.

Jól járhat a vasúti árufuvarozás az állami támogatással

Jól járhat a vasúti árufuvarozás az állami támogatással

A következő öt évben összesen közel 30 milliárd forintos vissza nem térítendő állami támogatás segítheti a környezetkímélő vasúti teherfuvarozás versenyképességének megerősítését. A kormány döntése alapján a szektor szereplői várhatóan 2021 nyarától igényelhetnek célzott hozzájárulást az ún. egyes kocsi szolgáltatás biztosításához. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium várakozásai szerint a támogatásnak köszönhetően a Magyarországon vasúton szállított áru mennyisége stabilizálódik, középtávon növekedhet is.

Megjelent a kormányhatározat, vasutas munkahelyek menekülnek meg

Megjelent a kormányhatározat, vasutas munkahelyek menekülnek meg

Július 16-án megjelent a vasúti egyes kocsi teherfuvarozás támogatási rendszerének létrehozásáról, valamint a kapcsolódó fuvarozási ágazat fejlesztéséről szóló 1414/2020. (VII.16.) Kormányhatározat. Ez azt jelenti, hogy a Magyarországon egyedüliként egyes kocsi fuvarozást végző Rail Cargo Hungaria 2021-től igénybe tudja venni az állami támogatást. Ez a szegmens az RCH forgalmainak 35%-át és mintegy évi 12 millió tonna áru szállítását érinti és közvetve vagy közvetlenül biztosítja sok ezer vasutas munkahelyét.

EU-s pénzből gyorsítják a hegyesi vonalat

EU-s pénzből gyorsítják a hegyesi vonalat

Az EU csaknem 2 milliárd eurót fordít 140 közlekedési projektre, hogy támogassa a gazdasági növekedést. A programok hiányzó közlekedési összeköttetések kiépítését célozzák, támogatják a fenntartható közlekedést és munkahelyeket hoznak létre a közösség területén. Ennek keretében az Európai Bizottság döntött a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal fejlesztési programjának támogatásáról is. A többek között a menetidő rövidítését célzó munkákra 17 milliárd forintnyi támogatást hagyott jóvá a testület.