Az elmúlt időszakban jelentősen nőtt a jelzőmeghaladások és egyéb rendkívüli események száma. A MOSZ álláspontja szerint a Munkáltató felelőssége a rendkívüli események számának növekedésében elvitathatatlan és túl az utazóközönség megnyugtatásán és a közvetlen személyi felelősség meghatározásán, alapos és mélyebb vizsgálatokra és olyan intézkedési tervre van szükség, ami képes megállítani a romló tendenciát, és mérsékelni a vasútbiztonsági kockázatot. A Mozdonyvezetők Szakszervezete felajánlja együttműködését és kész olyan javaslatok megfogalmazására, amely csökkentheti a rendkívüli események számát.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete gyászolja Illés János egykori tisztségviselőjét, aki 77 éves korában elhunyt. Személyében a MOSZ hőskorának egy újabb meghatározó személyisége távozott közülünk. Nyugodjék békében!
Használt, eddig az európai áruszállításban igénybe vett Siemens Vectron mozdonyokat bérel a MÁV-csoport a kritikus járműhelyzet enyhítésére, jelentette be a vállalat. A beszerzés része Lázár János miniszter vállalásának, mely szerint korszerű mozdonyokkal újítják meg a járműállományt.
Közeleg a karácsony, az év vége. Azt kívánjuk közösségünk tagjainak, hogy az ünnepi időszak ne csak az ajándékokról szóljon, hanem a családtagokkal, szeretteinkkel eltöltött időről, az értékes pillanatokról. Legyen mindenki számára szép az ünnep, kívánunk a MOSZ családnak és a magyar vasutasoknak békés karácsonyt, sikeres új évet!
A KSZ kötési joggal rendelkező vasutas szakszervezetek és a MÁV-START megegyezett a január 1-től hatályos Kollektív Szerződés módosításáról, így elhárult az akadály a Volánbusz és MÁV-HÉV integrációja elől. A MOSZ és egyes szakszervezetek határozott és következetes magatartása kellett ahhoz, hogy nem változik érdemben a MÁV-START KSZ a vállalati integráció után sem. A Volánbusz és MÁV-HÉV dolgozókra vonatkozó szabályok mellékletként kerülnek be a START KSZ-be, a most hatályos és vasutasokra vonatkozó szabályok megtartása mellett.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete és a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet közösen tiltakozik a sztrájkjog további korlátozása ellen és követeli a módosítás visszavonását!
Október 20-án a Mozdonyvezetők Gyásznapján emlékezzünk mindazokra, akik szolgálatteljesítés közben életüket adták a mozdonyvezetői hivatásért, a magyar vasút szolgálatáért! Családapák, barátok, kollégák voltak, akiket a Fekete Mozdony elvitt közülünk. Ők a mi hőseink, nyugodjanak békében!
Szeptember 18-án a Kúria hozott egy végzést, amiben iránymutatást adott a pihenőnapos pereink elbírálására. Eszerint minden szolgálat után jár a napi pihenőidő függetlenül attól, hogy ezt követően egy újabb munkavégzés vagy heti pihenőidő következik. Ha ez nem volt biztosítva, akkor pedig rendkívüli munkavégzésért járó bérpótlékot kell fizetni, melynek mértéke 50%. Egy lépéssel megint közelebb vagyunk az igazunkhoz.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete köszönti a mozdonyvezetőket, motorvonat-vezetőket, vasúti járművezetőket a Mozdonyvezetők Napja alkalmából, eseménymentes szolgálatot kívánunk mindenkinek.
1990. augusztus 23-án Budapesten a Benczúr utcában 74 bátor, céltudatos és tettrekész mozdonyvezető, akik tele voltak hittel, elhatározták, hogy saját kezükbe veszik sorsuk alakítását, érdekeik képviseletét és megalakították a Mozdonyvezetők Szakszervezetét, kiválva a Vasutasok Szakszervezetéből. Szakmai egységben, önálló szakszervezetként, a hatályos törvények keretei között kezdődött az érdekvédelmi munka. A MOSZ azóta is a hitelesség, a megbízhatóság és a kollektív erő jegyében végzi tevékenységét.
A nyár eljövetelével a MÁV-START mozdonyvezetőinek munkakörülményei és az egészségre nem ártalmas munkakörnyezet biztosítása – mint azt már megszokhattuk - jelentős mértékben romlott. Meddig kell még emberhez méltatlan körülmények között végezni a szolgálatot, mikor tesznek végre hathatós intézkedést felelős vezetők a helyzet javulása érdekében? Az egészség nem játék, a mozdonyvezetők türelme lassan a végére ér.